ໂຄສະນາ

วันพุธที่ 11 พฤษภาคม พ.ศ. 2565

ລະບົບເຄື່ອຂ່າຍຄອມພິວເຕີແມ່ນຫຍັງ?

ລະບົບເຄື່ອຂ່າຍຄອມພິວເຕີແມ່ນຫຍັງ?

ລະບົບເຄືອຂ່າຍຄອມພິວເຕີ ຫຼືລະບົບ Network ຄືກຸ່ມຂອງຄອມພິວເຕີ ແລະ ອຸປະກອນຕ່າງໆທີ່ຖືກນໍາມາເຊື່ອມຕໍ່ກັນເພື່ອໃຫ້ຜູ້ໃຊ້ໃນເຄືອຂ່າຍສາມາດ ຕິດຕໍ່ສື່ສານແລກປ່ຽນຂໍ້ມູນ ແລະໃຊ້ອຸປະກອນຕ່າງໆໃນເຄືອຂ່າຍຮ່ວມກັນໄດ້. ເຄືອຂ່າຍນັ້ນມີຫຼາຍຂະຫນາດ, ຕັ້ງແຕ່ຂະຫນາດນ້ອຍນັບຕັ້ງເເຕ່ ຄອມ 2-3 ເຄື່ອງ ເພື່ອໃຊ້ເຮັດວຽກໃນເຮືອນ ຫຼື ໃນບໍລິສັດນ້ອຍໆໄປເຖິງເຄືອຂ່າຍຂະຫນາດໃຫ່ຍທີ່ ເຊື່ອມຕໍ່ກັນທົ່ວໂລກສ່ວນ Home Network ຫຼື ເຄືອຂ່າຍພາຍໃນເຮືອນຊຶ່ງເປັນລະບົບ LAN ( Local Area Network) ທີ່ທ່ານຜູ້ອ່ານຈະໄດ້ພົບຕໍ່ໄປນີ້ເປັນ ເຄືອຂ່າຍຄອມພິວເຕີຂະຫນາດນ້ອຍໆຫມາຍເຖິງການນໍາເຄື່ອງຄອມພິວເຕີ ແລະ ອຸປະກອນມາເຊື່ອມຕໍ່ກັນໃນເຮືອນ ສິ່ງທີ່ເກີດຕາມມາກໍ່ຄືປະໂຫຍດໃນການໃຊ້ ຄອມພິວເຕີດ້ານຕ່າງໆເຊັ່ນ :


1. ການໃຊ້ຊັບພະຍາກອນຮ່ວມກັນຫມາຍເຖິງ ການໃຊ້ອຸປະກອນຕ່າງໆເຊັ່ນ: ເຄື່ອງພິມຮ່ວມກັນ, ຕົວຢ່າງ: ມີເຄື່ອງພິມເຄື່ອງດຽວທຸກຄົນໃນເຄືອຂ່າຍສາ ມາດໃຊ້ເຄື່ອງພິມນີ້ໄດ້ ເຮັດໃຫ້ສະດວກ ແລະ ປະຢັດຄ່າໃຊ້ຈ່າຍເພາະບໍ່ຕ້ອງ ລົງທຶນຊື້ເຄື່ອງພິມຫຼາຍເຄື່ອງ (ນອກຈາກຈະເປັນເຄື່ອງພິມຄົນລະປະເພດ).


2. ການແຊໄຟລເມື່ອຄອມພິວເຕີຖືກຕິດຕັ້ງເປັນລະບົບ Network ແລ້ວ, ການ ໃຊ້ໄຟລຂໍ້ມູນຮ່ວມກັນຫຼືການແລກປ່ຽນໄຟລເຮັດໄດ້ຢ່າງສະດວກ _ ແລະ ວ່ອງໄວໂດຍບໍ່ຕ້ອງໃຊ້ອຸປະກອນເກັບຂໍ້ມູນໃດໆໃນການໂອນຍ້າຍຂໍ້ມູນ, ຍົກເວັ້ນອຸປະກອນໃນການຈັດເກັບຂໍ້ມູນຫຼັກເປັນຕົ້ນແມ່ນຮາດດິສ ຖ້າພື້ນທີ່ເຕັມກໍ່ຕ້ອງຫາມາເພີ່ມ. ່


3. ການຕິດຕໍ່ສື່ສານໂດຍຄອມພິວເຕີທີ່ເຊື່ອມຕໍ່ເປັນລະບົບ Network ສາມາດຕິດຕໍ່ເວົ້າລົມກັບເຄື່ອງຄອມພິວເຕີອື່ນໂດຍອາໃສໂປຼແກຼມສື່ສານທີ່ມີຄວາມ ສາມາດໃຊ້ເປັນເຄື່ອງຄອມພິວເຕີໄດ້ເຊັ່ນດຽວກັນ ຫຼື ການໃຊ້ອີເມວພາຍໃນ ເຄືອຂ່າຍ Home Network ຫຼື Home Office ຈະເກີດປະໂຫຍດນີ້ອີກ

ຫຼວງຫຼາຍ.

4. ການ ໃຊ້ ອິນເຕີເນັດຮ່ວມ ກັນຄອມ ພິວເຕີ ທຸກເຄື່ອງ ທີ່ ເຊື່ອມ ຕໍ່ ໃນ


ລະບົບ Network ສາມາດນໍາໃຊ້ອິນເຕີເນັດໄດ້ທຸກເຄື່ອງໂດຍມີໂມ ເດັມໂຕດຽວບໍ່ວ່າຈະເປັນແບບອັນນາລ໋ອກ ຫຼື ແບບດີຈີຕໍແບບ ADSL ທີ່ໄດ້ຮັບຄວາມນິຍົມໃນປະຈຸບັນລະບົບເຄືອຂ່າຍໄດ້ກາຍເປັນສ່ວນຫນຶ່ງຂອງ ອົງກອນ, ສະຖາບັນການສຶກສາ ແລະ ເຮືອນໄປແລ້ວ ການໃຊ້ຊັບພະຍາກອນ ຮ່ວມກັນໄດ້ທັງໄຟລ, ເຄື່ອງພິມຕ້ອງໃຊ້ລະບົບເຄືອຂ່າຍເປັນພື້ນຖານລະບົບ ເຄືອຂ່າຍຫມາຍເຖິງການນໍາຄອມພິວເຕີຕັ້ງແຕ່ 2 ເຄື່ອງຂຶ້ນໄປມາເຊື່ອມຕໍ່ກັນ ເພື່ອຈະເຮັດການແຊຂໍ້ມູນ ແລະ ຊັບພະຍາກອນຮ່ວມກັນ ເຊັ່ນ : ໄຟລຂໍ້ມູນ ແລະ ເຄື່ອງພິມ.


ລະບົບເຄືອຂ່າຍສາມາດແບ່ງອອກເປັນ 3 ປະເພດດ້ວຍກັນຄື


1. LAN (Local Area Network)

ລະບົບເຄືອຂ່າຍທ້ອງຖິ່ນເປັນ Network ໃນໄລຍະທາງບໍ່ເກີນ 10ກິໂລແມັດ, ບໍ່ຕ້ອງໃຊ້ເຄືອຂ່າຍການສື່ສານຂອງອົງການໂທລະສັບ ຄື ຈະເປັນລະບົບເຄືອຂ່າຍທີ່ຢູ່ພາຍໃນອາຄານໃນໄລຍະໃກ້ໆ. 


2. MAN (Metropolitan Area Network)

ລະບົບເຄືອຂ່າຍເມືອງເປັນ Network ທີ່ຈະຕ້ອງໃຊ້ເຄືອຂ່າຍ. ຂອງອົງການໂທລະສັບເປັນການຕິດຕໍ່ໃນເມືອງ.


3. WAN(Wide Area Network) : ລະບົບເຄືອຂ່າຍກວ້າງໄກ ຫຼື ເອີ້ນ ໄດ້ວ່າເປັນ World Wide ຂອງລະບົບ Network ໂດຍຈະເປັນການສື່ ສານໃນລະດັບປະເທດຂ້າມທະວີບ ຫຼື ທົ່ວໂລກ ຈະຕ້ອງໃຊ້ (Media) ໃນການສື່ສານຂອງອົງການໂທລະສັບ(ຄູ່ສາຍໂທລະສັບdial-up/ຄູ່ສາຍ cậi Leased Line / ISDN)(Integrated Service Digital Network ສາມາດສົ່ງໄດ້ທັງຂໍ້ມູນສຽງ ແລະ ພາບໃນເວລາດຽວກັນ).


ປະເພດຂອງລະບົບເຄື່ອຂ່າຍ

ປະເພດຂອງລະບົບເຄືອຂ່າຍມີຢູ່ 2 ລະບົບຄື :


1. Peer To Peer

- ເປັນລະບົບທີ່ເຄື່ອງຄອມພິວເຕີທຸກເຄື່ອງເທິງລະບົບເຄືອຂ່າຍມີຖານ ເທົ່າທຽມກັນຄືທຸກເຄື່ອງສາມາດຈະໃຊ້ໄຟລເຄື່ອງອື່ນໄດ້ ແລະ ສາມາດໃຫ້ເຄື່ອງ

ອື່ນມາໃຊ້ໄຟລຂອງຕົນເອງໄດ້ເຊັ່ນກັນ ລະບົບ Peer to Pree ມີການເຮັດ ວຽກແບບ Distributed System ໂດຍຈະກະຈາຍຊັບພະຍາກອນຕ່າງໆ ໄປສູ່ Workstation ອື່ນໆ ແຕ່ຈະມີບັນຫາເລື່ອງການຮັກສາຄວາມປອດໄພ ເນື່ອງຈາກຂໍ້ມູນທີ່ເປັນຄວາມລັບຈະຖືກສົ່ງອອກໄປສູ່ຄອມພິວເຕີອື່ນເຊັ່ນກັນໂປ ແກຼມທີ່ເຮັດວຽກແບບ Peer To Peer ຄື Windows for Workgroup ແລະ Personal Netware.





2. Client Server

ເປັນລະບົບການເຮັດວຽກແບບ Distributed Processing - ຫຼືການປະມວນຜົນແບບກະຈາຍ, ໂດຍຈະແບ່ງການປະມວນຜົນລະຫວ່າງເຄື່ອງ Server ກັບເຄື່ອງ Client ແທນທີ່ Application ຈະເຮັດວຽກຢູ່ສະເພາະໃນ ເຄື່ອງ Server ກໍ່ແບ່ງການຄໍານວນຂອງໂປຼແກຼມ Application ມາເຮັດວຽກໃນ ເຄື່ອງ Client ນໍາ ແລະ ຕອນໃດທີ່ເຄື່ອງ Client ຕ້ອງການຜົນທີ່ໄດ້ຮັບຂອງຂໍ້ ມູນບາງສ່ວນຈະມີການເອີ້ນໃຊ້ໄປຫາເຄື່ອງ Server ນໍາ, ສະເພາະຂໍ້ມູນບາງສ່ວນເທົ່ານັ້ນສົ່ງກັບມາໃຫ້ເຄື່ອງ Client ເພື່ອເຮັດການຄໍານວນຂໍ້ມູນນັ້ນຕໍ່ໄປ.


ຮູບແບບການເຊື່ອມຕໍ່ຂອງລະບົບເຄືອຂ່າຍ Network TOPOLOGY


1. ລະບົບ Bus

ການເຊື່ອມຕໍ່ແບບ Bus ຈະມີສາຍຫຼັກ 1 ເສັ້ນ ລວມທັງເຄື່ອງ Server, ຄອມພິວເຕີ ແລະ ເຄື່ອງ Client ທຸກເຄື່ອງຈະຕ້ອງເຊື່ອມຕໍ່ສາຍ Cable ຫຼັກ ເສັ້ນຫນຶ່ງໂດຍເຄື່ອງຄອມພິວເຕີຈະຖືກເບິ່ງເປັນ Node ເມື່ອເຄື່ອງ Client ເຄື່ອງ ທີ່ 1(Node A) ຕ້ອງການສົ່ງຂໍ້ມູນໃຫ້ກັບເຄື່ອງທີ່ 2(Node C) ຈະຕ້ອງສົ່ງຂໍ້ ມູນ ແລະ address ຂອງ Node C ລົງໄປ Bus ສາຍ Cable ເມື່ອເຄື່ອງທີ່ Node cໄດ້ຮັບຂໍ້ມູນແລ້ວຈະນໍາຂໍ້ມູນໄປເຮັດວຽກຕໍ່ທັນທີ.


2. ແບບ Ring

ການເຊື່ອມຕໍ່ແບບວົງແຫວນເປັນການເຊື່ອມຕໍ່ຈາກເຄື່ອງຫນຶ່ງໄປຫາອີກ ເຄື່ອງຫນຶ່ງ ຈົນຄົບວົງຈອນໃນການສົ່ງຂໍ້ມູນຈະສົ່ງອອກທີ່ສາຍສັນຍານວົງແຫວນ ້ ໂດຍຈະເປັນການສົ່ງຈາກເຄື່ອງຫນຶ່ງໄປຫາເຄື່ອງຫນຶ່ງຈົນເຖິງເຄື່ອງປາຍທາງ ບັນຫາຂອງໂຄງສ້າງແບບນີ້ແມ່ນ ຖ້າຫາກມີສາຍຂາດສ່ວນໃດສ່ວນຫນຶ່ງ ຈະເຮັດໃຫ້ບໍ ່ ສາມາດສົ່ງຂໍ້ມູນໄດ້ ລະບົບ Ring ມີການນໍາໃຊ້ຢູ່ເຄື່ອງຕະກູນ IBM ກັນຫຼາຍ ເປັນເຄືອຂ່າຍ Token Ring ຊຶ່ງຈະໃຊ້ຮັບສົ່ງຂໍ້ມູນລະຫວ່າງເຄື່ອງບິນິຫຼືເມັນ ແຟລມຂອງ IBM ກັບເຄື່ອງລູກຂາຍໃນລະບົບ.


3. ແບບ Star

ການເຊື່ອມຕໍ່ແບບ Star ນີ້ຈະໃຊ້ອຸປະກອນ Hub ເປັນສູນກາງໃນ ການເຊື່ອມຕໍ່ ໂດຍທີ່ທຸກເຄື່ອງຈະຕ້ອງຜ່ານHub ສາຍ Cable ທີ່ ໃຊ້ສ່ວນຫຼາຍຈະເປັນ UTP ແລະ Fiber Optic ໃນການສົ່ງຂໍ້ມູນ Hub ຈະເປັນຄືກັບໂຕທວນສັນຍານ(Repeater) ປະຈຸບັນມີການ ໃຊ້ Switch ເປັນອຸປະກອນໃນການເຊື່ອມຕໍ່ຊຶ່ງມີປະສິດທິພາບການ ເຮັດວຽກສູງກວ່າ.


4. CUU Hybrid

ເປັນການເຊື່ອມຕໍ່ແບບປະສົມປະສານເຄືອຂ່າຍຍ່ອຍໆຫຼາຍສ່ວນລວມ ເຂົ້າກັນເຊັ່ນ: ນໍາເອົາເຄືອຂ່າຍລະບົບ Bus, ລະບົບ Ring ແລະ ລະບົບ Star ມາເຊື່ອມຕໍ່ເຂົ້າດ້ວຍກັນ ເຫມາະສໍາລັບບາງຫນ່ວຍງານທີ່ມີເຄືອຂ່າຍເກົ່າ ແລະ ໃຫມ່ ່ ໃຫ້ສາມາດເຮັດວຽກຮ່ວມກັນໄດ້ ຊຶ່ງລະບົບ Hybrid Network ນີ້ຈະມີໂຄງສ້າງ ່ ແບບ Hierarchical ຫຼື Tre ທີ່ມີລະດັບຊັ້ນໃນການເຮັດວຽກ.



ເຄືອຂ່າຍແບບບໍ່ມີສາຍ ( Wireless LAN)

ອີກເຄືອຂ່າຍທີ່ໃຊ້ເປັນລະບົບແລນ ທີ່ບໍ່ໄດ້ໃຊ້ສາຍ Cable ໃນການເຊື່ອມຕໍ່ນັ້ນຄືລະບົບເຄືອຂ່າຍແບບບໍ່ມີສາຍ ເຮັດວຽກໂດຍ ອາໃສຄື້ນວິທະຍຸໃນການຮັບສົ່ງຂໍ້ມູນເຊິ່ງເປັນລະບົບທີ່ສະດວກ ເພາະບໍ່ຕ້ອງໃຊ້ສາຍ ແຕ່ກໍ່ຕ້ອງຢູ່ໃນໄລຍະການເຮັດວຽກເພາະຖ້າ ເຄື່ອນຍ້າຍຄອມພິວເຕີໄປໄກຈາກລັດສະຫມີຈະຂາດການຕິດຕໍ່ໄດ້, ໃນການໃຊ້ເຄືອຂ່າຍແບບບໍ່ມີສາຍນີ້ ສາມາດໃຊ້ໄດ້ກັບຄອມພິວເຕີ PC ແລະ ໂນດບຸກ ແລະຕ້ອງໃຊ້ກາດແລນແບບບໍ່ມີສາຍມາຕິດຕັ້ງ ລວມທັງອຸປະກອນທີ່ເອີ້ນວ່າ Access Point ເຊິ່ງເປັນອຸປະກອນ ຈ່າຍສັນຍານສໍາລັບລະບົບເຄືອຂ່າຍແບບບໍ່ມີສາຍມີຫນ້າທີ່ຮັບສົ່ງຂໍ້ມູນ ກັບກາດແລນແບບບໍ່ມີສາຍ


*********************************


Share:

0 Comments:

แสดงความคิดเห็น

proinfinity.fun

pipeflare.io

xfaucet.org

neygain

overline.network

rollercoin


faucetsfly

freebitco.in

freebnbcoin.com

earnbitmoon.club

Earnbitmoon - ultimate faucet !
Copyright © ITLAOS | kai kh & a m |kham 4.0