ໂຄສະນາ

วันเสาร์ที่ 14 พฤษภาคม พ.ศ. 2565

Cardinal number ການນັບຈໍານວນຕົວເລກໃນພາສາອັງກິດມີດັ່ງນີ່

0

Zero

ເຊຍໂຣ/ໂອ

ສູນ

1

One

ວັນ

ໜື່ງ

2

Two

ທູ

ສອງ

3

Three

ທີຣ

ສາມ

4

Four

ໂຟຮ

ສີ່

5

Five

ໄຟວ

ຫ້າ

6

Six

ຊິກຄ

ຫົກ

7

Seven

ເຊເວນ

ເຈັດ

8

Eight

ເອທ

ແປດ

9

Nine

ນາຍນ

ເກົ້າ

10

Ten

ເທັນ

ສິບ

11

Eleven

ອີເລຟເວັນ

ສິບເອັດ

12

Twelve

ທເລຟ

ສີບສອງ

13

Thirteen

ເທີຣທີນ

ສີບສາມ

14

Fourteen

ໂຟຣທີນ

ສີບສີ່

15

Fifteen

ຟີຟທີນ

ສີບຫ້າ

16

Sixteen

ຊິກຊທີນ

ສີບຫົກ

17

Seventeen

ເຊເວັນທີນ

ສີບເຈັດ

18

Eighteen

ເອທທີນ

ສີບແປດ

19

Nineteen

ນາຍນທີນ

ສີບເກົ້າ

20

Twenty

ທເວັນທີ

ຊາວ

30

Thirty

ເທີຣທີ

ສາມສິບ

31

Thirty-one

ເທີຣທີ-ວັນ

ສາມສິບເອັດ

32

Thirty – two

ເທິຣທີ-ທູ

ສາມສິບສອງ

33

Thirty-three

ເທີຣທີ-ທຣີ

ສາມສິບສາມ

40

Forty

ໂຟຣທີ

ສີ່ສິບ

50

Fifty

ຟີຟທີ

ຫ້າສິບ

60

Sixty

ຊີກຊທີ

ຫົກສິບ

70

Seventy

ເຊຟເວັນທີ

ເຈັດສິບ

80

Eighty

ເອທທີ

ແປດສິບ

90

Ninety

ນາຍນທີ

ເກົ້າສິບ

100

One hundred

ວັນ ຮັນເດຣດ

ໜຶ່ງຮ້ອຍ

1,000

One thousand

ວັນ ທາວຊັນດ

ໜື່ງພັນ

2,000

Two thousand

ທູ-ທາວຊັນດ

ສອງພັນ

10,000

Ten thousand

ເທັນທາວຊັນດ

ສິບພັນ

100,000

One hundred thousand

ວັນຮັນເດຣດ ທາວຊັນ

ໜື່ງແສນ

1,000,000

One million

ວັນມີລລຽນ

ໜື່ງລ້ານ




**********************


 

 


Share:

วันศุกร์ที่ 13 พฤษภาคม พ.ศ. 2565

Protocol ມາດຕະຖານຂອງລະບົບເຄື່ອຂ່າຍ

ຮູ້ຈັກກັບ Protocol



ການທີ່ຈະໃຫ້ຄອມພິວເຕີສາມາດຕິດຕໍ່ສື່ສານກັນໄດ້ຢ່າງເຂົ້າໃຈນັ້ນຈໍາເປັນຕ້ອງມີພາສາໃນການສື່ສານໂດຍສະເພາະພາສາຂອງການ ສື່ສານໃນຄອມພິວເຕີເອີ້ນວ່າProtocol ເປັນລະບຽບວິທີທີ່ກໍານົດຂຶ້ນ ສໍາລັບການສື່ສານໃຫ້ສາມາດຕິດຕໍ່ສື່ສານກັນຫຼືຮັບສົ່ງຂໍ້ມູນລະຫວ່າງຕົ້ນທາງກັບປາຍທາງໄດ້ຢ່າງຖືກຕ້ອງບໍ່ຜິດພາດ, Protocol ທີ່ໃຊ້ກັບຄອມ ພິວເຕີມີຢ່າງຫຼວງຫຼາຍເຊັ່ນ : NetBEUI ເຊິ່ງເປັນ Protocol ອີກອັນ ທີ່ໃຊ້ໄດ້ດີໃນລະບົບເຄືອຂ່າຍຂະຫນາດນ້ອຍ ທີ່ໃຊ້ລະບົບປະຕິບັດການ Windows ແຕ່ບໍ່ສາມາດເຮັດວຽກໄດ້ໄວຫຼາຍ ນິຍົມໃຊ້ໃນລະບົບ ປະຕິບັດການລຸ້ນເກົ່າຢ່າງ Windows For Workgroup 3.11 ເປັນຕົ້ນ ແລະ ຍັງມີ Protocol ອື່ນໆອີກຫຼາຍ ແຕ່ສ່ວນຫຼາຍທີ່ໃຊ້ກັນເປັນຫຼັກກໍ່ຄື TCP/IP (Transmission Control Protocol / Internet Protocol).


TCP/IP

ເປັນ Protocol ທີ່ໃຊ້ກັນໃນເຄືອຂ່າຍອິນເຕີເນັດເຊິ່ງແນ່ນອນວ່າໃຊ້ໃນ Home Network ໄດ້ດ້ວຍ TCP/IP ຈະເຮັດຫນ້າທີ່ເປັນສື່ ກາງໃນການຮັບສົ່ງຂໍ້ມູນໃນເຄືອຂ່າຍ ການເຮັດວຽກຂອງ TCP/IP ຈະມີການຈັດແບ່ງຂໍ້ມູນອອກເປັນຍ່ອຍໆນັ້ນເປັນຂໍ້ມູນຕົ້ນສະບັບອີກຄັ້ງ ແລະຮັບປະກັນຄວາມຖຶກຕ້ອງດ້ວຍໂຕມັນເອງ.

IP Address

່ ການຕິດຕໍ່ສື່ສານໃນເຄືອຂ່າຍຄອມພິວເຕີທີ່ໃຊ້ Protocol TCP/IPນອກຈາກການເຮັດວຽກຂອງ TCP/IP ແລ້ວຍັງມີການກໍານົດເລກຫມາຍຂອງອຸປະກອນທຸກຢ່າງໃນເຄືອຂ່າຍເພື່ອເກີດການອ້າງອີງໂດຍບໍ່ຊ້ໍາກັນ ຈະຕ້ອງສົ່ງຂໍ້ມູນໄດ້ຢ່າງຖືກຕ້ອງ ເລກຫມາຍດັ່ງກ່າວ ເອີ້ນວ່າ IP Address ເປັນຕົວເລກຫຼັກ 4 ຊຸດທີ່ຂັ້ນດ້ວຍຈຸດເຊັ່ນ 192.168.0.1 IP Address ປຽບເຫມືອນກັບເລກທີ່ບ້ານ ໂດຍເຮືອນ ແຕ່ລະຫຼັງ ຕ້ອງມີເລກທີ່ບ້ານໂດຍບໍ່ຊ້ໍາກັນຖ້າຊ້ໍາກັນແລ້ວບຸລຸດໄປສະນີ

ຄົງຈະສົ່ງຈົດຫມາຍບໍ່ຖຶກ, ສໍາລັບໃນ Home network ຂອງເຮົາຈະ ເລີ້ມກໍານົດ IP Address ເປັນ 192.168.0.2 ແບບນີ້ໄປເລື້ອຍໆແຕ່ ຕ້ອງບໍ່ເກີນ 192.168.0.254.


ນອກຈາກນີ້ຍັງມີເລື່ອງຂອງຄວາມໄວໃນການຕິດຕໍ່ສື່ສານແລະແລກປ່ຽນຂໍ້ມູນໃນປະຈຸບັນມີມາດຕະຖານທີ່ເອີ້ນວ່າ Fast Ethernet ຫົວ ໃຈຫຼັກຂອງ Fast Ethernet ກໍ່ຄືຄວາມໄວໃນການຮັບສົ່ງຂໍ້ມູນ 100 Mbps / ວິນາທີ ແລະຄວາມໄວຂະຫນາດ 1000 Mbps ຫຼື 1Gbps / ວິນາທີ ແລະ ອາດເຖິງ 10 Gbps ໃນອານາຄົດໄວໆນີ້.


ສໍາລັບ Home Network ທີ່ແນະນໍາໃຫ້ທ່ານຜູ້ອ່ານຮູ້ຈັກ ແລະ ຈະເລີ້ມລົງມືປະຕິບັດຕໍ່ໄປນີ້ຈະເປັນລະບົບ ແລນ(LAN)ແບບ Peer to Peer ໃຊ້ຮູບແບບການເຊື່ອມຕໍ່ແບບ Star ໂດຍໃຊ້ ສາຍ UTP ແລະ ອຸປະກອນເພີ້ມເຕີມຄື Hub ຫຼື ສະວິດ ແລະ ກໍານົດ IP Address ເລີ້ມຕັ້ງແຕ່ 192.168.0.1 ເປັນຕົ້ນໄປ IEEE (Institute of Electrical and Electronics Engineers) ແລະ EIA (Electronics Association) ເປັນຫນ່ວຍງານສາກົນທີ່ ມີຫນ້າທີ່ໃນການກໍານົດມາດຕະຖານຂອງການອອກແບບຜະລິດຕະພັນ Electronics ກໍານົດຮູບແບບ, ການສົ່ງສັນຍານ ຈະມີ Protocol ຢູ່ 3 ແບບດ້ວຍກັນຄື

ARCnet, Ethernt, Token Ring

ARCnet ຫຼື Attached ARCnet Resource Computing Network

   ເປັນ Protocol ທີ່ອອກແບບໂດຍບໍລິສັດ Data Point ໃນຊ່ວງເວລາ ປີ ຄ.ສ 1977 ໃຊ້ຫຼັກການແບບ "Transmission Permission" ໃນການສົ່ງຂໍ້ມູນຈະມີການກໍານົດຕໍາແຫນ່ງ Address ຂອງເຄື່ອງ Workstation ລົງໄປນໍາຈະສາມາດເຊື່ອມຕໍ່ໄດ້ທັງແບບ Bus ແລະ Star ມີຄວາມໄວໃນການສົ່ງຂໍ້ມູນຄ່ອນຂ້າງນ້ອຍມີພຽງ 2.5 Kbps/ ວິນາທີ, ເຮັດໃຫ້ບໍ່ເປັນທີ່ນິຍົມໃຊ້.

Ethernet

ເປັນ Protocol ທີ່ອອກແບບໂດຍບໍລິສັດ Xerox ໃນຊ່ວງ ປີ ຄ.ສ 1970 ໃຊ້ຫຼັກການເຮັດວຽກແບບ CSMA/CD(Carrier Sense Multiple Access With Collision Detection) ໃນການ ສົ່ງເມວແຊໄປໃນສາຍສັນຍານຂອງລະບົບເຄືອຂ່າຍຖ້າຫາກມີການສົ່ງ ອອກມາພ້ອມກັນຍ່ອມຈະເກີດການຕໍາກັນ(Collision) ຂອງສັນຍານເຮັດໃຫ້ການສົ່ງສັນຍານຜ່ານຂໍ້ມູນຕ້ອງຢຸດລົງທັນທີ CSMA/CD ຈະ ໃຊ້ວິທີຂອງ Listen before-Transmiting ຄືກ່ອນຈະສົ່ງສັນຍານ ອອກໄປຈະຕ້ອງມີການກວດສອບວ່າຂະນະນັ້ນມີWorkstation ເຄື່ອງ ໃດເຮັດການຮັບສົ່ງເມວແຊໃນສາຍ Cable ຢູ່ຫຼືບໍ່? ຖ້າມີກໍ່ຕ້ອງຖ້າຈົນ ກວ່າສາຍ Cable ຫ່ວາງແລ້ວຈຶ່ງສົ່ງຂໍ້ມູນອອກໄປຕາມສາຍ Cable.

Token Ring

ເປັນ Protocol ອອກແບບໂດຍບໍລິສັດ IBM ໃຊ້ມາດຕະຖານຂອງ IEEE 802.5 ມີລະບົບການຕິດຕໍ່ແບບ Token Passing ສາມາດເຊື່ອມ ຕໍ່ໄດ້ທັງແບບ Ring ແລະ Star ມີຄວາມໄວໃນການຮັບສົ່ງຂໍ້ມູນ 4/16 Mbps ແລະຍັງເຊື່ອມຕໍ່ເຂົ້າໃນຮາດແວ ແລະ ຊອບແວຂອງເຄື່ອງເມນ ແຟຣມໄດ້ໂດຍຕົງ, ຈາກບັນຫາທີ່ເກີດການຕໍາກັນຂອງສັນຍານ(Collision) ເປັນເຫດໃຫ້ IBM ຫັນມາໃຊ້ສັນຍານ Token ເພື່ອຕິດຕໍ່ລະຫວ່າງໂມດ. ຂັ້ນຕອນການຮັບ-ສົ່ງຂໍ້ມູນແບບ Token -Passing Ring ມີດັ່ງນີ້

    ຊຸດຂໍ້ມູນ Token ຈະຖືກສົ່ງໃຫ້ແລ່ນໄປອ້ອມໆວົງແຫວນຂອງ Network ຖ້າມີ Workstation ເຄື່ອງໃດຕ້ອງການຈະສົ່ງຂໍ້ມູນກໍ່ຈະຕ້ອງຖ້າຈົນກວ່າ Token ນັ້ນຫວ່າງກ່ອນ.

ເມື່ອຮັບ Token ຫວ່າງມາແລ້ວ ກໍ່ຈະເຮັດການເຄື່ອນຍ້າຍຂໍ້ມູນຕໍ່ທ້າຍກັບ Token ນັ້ນແລ້ວສົ່ງຂໍ້ມູນໄປຫາປາຍທາງ.

Workstation ອື່ນໆ ຕ້ອງການຈະສົ່ງຜ່ານຂໍ້ມູນ ກໍ່ຈະຕ້ອງຖ້າຈົນກວ່າ Token ຈະຫວ່າງຈຶ່ງຈະສົ່ງຂໍ້ມູນໄດ້.

 

Share:

ລະບົບປະຕິບັດການ (Operating System)


ລະບົບປະຕິບັດການ (Operating System) ຫຼື OS ຫມາຍເຖິງ 



      ໂປຣແກຣມທີ່ ເຮັດ ຫນ້າທີ່ເປັນຕົວກາງ ລະຫວ່າງຮາດແວຣ (Hardware) ແລະ ຊັອບແວ (Software) ນໍາໃຊ້ທົ່ວໄປ ເພື່ອການຈັດສັນໃຫ້ຊັອບແວ (Software) ນໍາໃຊ້ ຮັບສົ່ງ ແລະ ຈັດເກັບຂໍ້ມູນກັບ ຮາດແວຣ (Hard ware) ເຊັ່ນ: ການສົ່ງຂໍ້ມູນພາບໄປສະແດງຜົນທີ່ຈໍພາບ, ການສົ່ງຂໍ້ມູນໄປເກັບ ຫຼື ອານຈາກຮາດດິດ (Harddisk), ການຮັບສົ່ງຂໍ້ມູນໃນ ລະບົບເຄືອຂ່າຍ ແລະ ການສົ່ງສັນຍານສຽງໄປຫາລໍາໂພງ ຫຼື ຈັດສັນ ພື້ນທີ່ໃຫ້ຕາມຄວາມຕ້ອງການ. - ລະບົບປະຕິບັດການໄດ້ຮັບການພັດທະນາຂຶ້ນມາຢ່າງຕໍ່ເນື່ອງ ຈາກການໃຊ້ DOS ໃນເມື່ອກ່ອນ ປັດຈຸບັນນີ້ແມ່ນຍຸກຂອງ Windows ອ່ານວ່າວິນໂດ” Windows ໄດ້ຖືກນໍາໃຊ້ແຕ່ປີ 1995 ເອີ້ນວ່າ Windows 95, ຈາກນັ້ນກໍມີ Windows Me, Windows 98...windows 10…………… 

Share:

ຄ່າໃນພາສາເບຊິກ ແລະ ເຄື່ອງຫມາຍທາງຄະນິດສາດ

 


ປະເພດຂອງຄ່າໃນພາສາເບຊິກມີດັ່ງນີ້:


!

Single-precision

#

Double-precision

$

String

%

Integer

&

Long

 


ເຄື່ອງຫມາຍທາງຄະນິດສາດມີດັ່ງນີ້:


*

ເຄື່ອງຫມາຍຄູນ

-

ເຄື່ອງຫມາຍລົບ

=

ເຄື່ອງຫມາຍເທົ່າ ຫຼື ຕັ້ງຄ່າ

> 

ເຄື່ອງຫມາຍຫຼາຍກວ່າ

 >=

ເຄື່ອງຫມາຍຫຼາຍກວ່າ ແລະ ເທົ່າກັບ

+

ເຄື່ອງໝາຍບວກ

.

ເຄື່ອງໝາຍຈຸດ ທົດສະນິຍົມ

< 

ເຄື່ອງຫມາຍນ້ອຍກວ່າ

>=

ເຄື່ອງຫມາຍຫນ້ອຍກວ່າ ແລະ ເທົ່າກັບ

\

ເຄື່ອງຫມາຍຫານຈໍານວນເຕັມ

^

ເຄື່ອງຫມາຍຍົກກໍາລັງ

 

Share:

ຄວາມຮູ້ທົ່ວໄປ ກ່ຽວກັບຄອມພິວເຕີ

ສ່ວນປະກອບຂອງຄອມພິວເຕີ

ຄອມພິວເຕີປະກອບດ້ວຍ 2 ພາກສ່ວນຫຼັກຄື: Hardware ແລະ Software

-       Hardware: ແມ່ນອຸປະກອນ ຄອມພິວເຕີ ທີ່ສາມາດແນມເຫັນ ແລະ ຈັບບາຍໄດ້ເຊັ່ນ: Case, Monitor, Hard disk, Mouse, Keyboard......

-     Software: ແມ່ນໂປຼແກມທີ່ຄົນເຮົາສ້າງຂື້ນ, Software ແບ່ງອອກເປັນ 02 ປະເພດຄື:

1. OS (Operating System) ( ລະບົບປະຕິບັດການ )

2. Application Software ( ໂປຼແກມຕາມການໃຊ້ງານ )

 

1. OS (Operating System) OS ແມ່ນລະບົບປະຕິບັດການ, ເຮັດຫນ້າທີ່ເປັນຕົວກາງທີ່ຮັບຄາໍສັ່ງ ຈາກ Application ແລະ ສົ່ງຄາໍສັ່ງ ໄປໃຫ້ CPU ເພື່ອປະມວນຜົນ (Execute) ແລະ ນາໍຄ່າທີ່ໄດ້ຈາກການປະມວນຜົນກັບຄືນໄປໃຫ້ Application.

    2. Application Software ແມ່ນໂປຼແກມທີ່ຄົນເຮົາຂຽນຂຶ້ນ (ສ້າງຂື້ນ) ເພື່ອຮັບໃຊ້ຫນ້າວຽກໃດຫນຶ່ງເຊັ່ນ: Microsoft words, MS Excel, ໂປຼແກມບັນຊີ, Win Amp, Power DVD ...........

 

    ສະເຫນີອຸປະກອນໂດຍລວມ ແລະ ນິຍາມຂອງແຕ່ລະອຸປະກອນ.

1.    CPU ( Central Processing Unit ) ແມ່ນສະຫນອງຂອງຄອມພິວເຕີ ຫຼື ແມ່ນພາກສ່ວນປະມວນ ຜົນ. - ມີຢູ່ 2 ບໍລິສັດ ຍັກໃຫ່ຍຄື: Intel ແລະ AMD.


2.   Mainboard: ແມ່ນແຜງວົງຈອນເອເລັກໂຕຼນິກທີ່ເຮັດໃຫ້ອຸປະກອນຕ່າງໆສາມາດເຮັດວຽກຮ່ວມກັນໄດ້.

3.    Hard disk Hard drive: ແມ່ນອຸປະກອນທີ່ເຮັດຫນ້າທີ່ເກັບໂປຼແກມ ຫຼື ຂໍ້ມູນທັງຫມົດ ຂອງຄອມພິວເຕີ.

4.     RAM: ແມ່ນຫນ່ວຍຄວາມຈໍາຊົ່ວຄາວທີ່ເຮັດຫນ້າທີ່ຮັບການ Load ໂປຼແກມ ຫຼື ຂໍ້ມູນຈາກ HDD ເຂົ້າໃສ່ ໂຕມັນເພື່ອສົ່ງຂໍ້ມູນ ຫຼື ໂປຼແກມນັ້ນໄປໃຫ້ CPU ປະມວນຜົນ.

5.    DVD RW: ແມ່ນອຸປະກອນທີ່ໃຊ້ອ່ານ-ຂຽນຂໍ້ມູນ, ຫນັງ, ເພງ ຈາກແຜ່ນ CD ແລະ DVD.

6.    flash drive: ແມ່ນອຸປະກອນທີ່ໃຊ້ເກັບຂໍ້ມູນຂະຫນາດນ້ອຍເຊິ່ງໃຊ້ຜ່ານ Port USB.

7.Case: ແມ່ນກ່ອງເຫຼັກເປົ່າທີ່ປະກອບມີ Power supply ແລະ ບັນດາສາຍ Switch ຕ່າງໆທີ່ຢູ່ ຫນ້າ Case sõu: Power, Reset, Power led, HDD led..........

8.    Power supply: ແມ່ນພາກສ່ວນຈ່າຍໄຟລ້ຽງໃຫ້ Maln board, ມັນເຮັດຫນ້າທີ່ປ່ຽນກະແສໄຟສະຫຼັບ (AC) ຈາກ 220V ໃຫ້ເປັນໄຟກະແສກົງ (DC) 12V ແລະ 5V.

9. VGA: ແມ່ນກາດຈໍ (ກາດສະແດງຜົນ), ເຮັດຫນ້າທີ່ສົ່ງສັນຍານພາບໄປໃຫ້ຈໍພາບ (Monitor)

   10. Monitor: ແມ່ນຫນ້າຈໍຄອມພິວເຕີ , ເຮັດຫນ້າທີ່ຮັບສັນຍານພາບ ຈາກ VGA ແລ້ວສະແດງຜົນ ອອກທີ່ ຫນ້າຈໍ.

 11. Sound card:  ແມ່ນກາດສຽງເຮັດຫນ້າທີ່ສົ່ງສັນຍານສຽງໄປໃຫ້ລໍາໂພງ ຫຼື Headphone.

 12. Speaker:  ແມ່ນລໍາໂພງ, ເຮັດຫນ້າທີ່ຮັບສັນຍານສຽງຈາກ Sound card ແລ້ວກະຈາຍສຽງອອກ ຜ່ານ ດອກລາໂພງ.

13. Printer:  ແມ່ນເຄື່ອງພິມທີ່ໃຊ້ພິມເອກະສານ, ຮູບພາບຕ່າງໆ.

14. UPS:  ແມ່ນຫມໍ້ເກັບໄຟ ທີ່ໃຊ້ສາໍຮອງ ແລະ ຈ່າຍໄຟໃນກໍລະນີໄຟດັບ ແລະ ປັບໃຫ້ກະແສໄຟສະຫມໍ່ສະ ເຫນີ ໃນກໍລະນີໄຟມາເກີນຫຼືຫຼຸດ.


******************************

ຮ້ານຄ້າ ຄອມພີວເຕີ

 

Share:

proinfinity.fun

pipeflare.io

xfaucet.org

neygain

overline.network

rollercoin


faucetsfly

freebitco.in

freebnbcoin.com

earnbitmoon.club

Earnbitmoon - ultimate faucet !
Copyright © ITLAOS | kai kh & a m |kham 4.0